Najlepsze fit batoniki z wafli ryżowych (tylko 4 składniki) !

Fit Batoniki

Znacie to uczucie, kiedy macie ochotę na coś słodkiego i nie macie pomysłu co zjeść? W takiej sytuacji z pewnością przyda się Wam przepis na szybkie w wykonaniu i za każdym razem tak samo pyszne fit batoniki z wafli ryżowych. Do ich przygotowania w wersji podstawowej wystarczy zaledwie 4 składniki, a samo zrobienie ich zajmie mniej niż 10 minut! Przy okazji koszt jednej porcji (około 12-24 sztuki – w zależności od rozmiaru) nie przekracza 10 złotych, więc jest to rozwiązanie nie dość, że znacznie bardziej zdrowe, to jeszcze dodatkowo przyjazne dla portfela.

Wersja podstawowa:

  • 150 g daktyli
  • 250 g sera twarogowego (półtłustego)
  • 6 wafli ryżowych
  • 40 g wiórek kokosowych

 

Opcjonalnie:

  • garść orzeszków ziemnych solonych/niesolonych
  • polewa z 1 tabliczki gorzkiej czekolady 70%

 

Przygotowanie:

Odmierzamy potrzebne ilości składników, przy czym musimy pamiętać aby:
– wafle ryżowe możliwie jak najbardziej rozdrobnić – ułatwi to zagniatanie masy, a w późniejszym etapie wyeliminuje ewentualny problem rozpadania się batoników

– daktyle uprzednio namoczyć we wrzątku przez minimum 30 minut, a następnie dokładnie posiekać na małe kawałki (lub zblendować)
– jeśli macie ochotę na wersję „crunchy” – orzeszki ziemne potłuc lub posiekać

DSC_0002_

Całość wrzucamy do miski i porządnie zagniatamy, tak by powstała jednolita masa, a wszystkie składniki dokładnie się połączyły. Nasze „ciasto” powinno być delikatnie lepkie, ale na tym etapie nie może się rozpadać – ponieważ batoniki po schłodzeniu staną się kruche i nie będą trzymać kształtu.

DSC_0006_

Następnie ugniatamy na desce bryłę, którą później będziemy kroić na mniejsze porcje. U mnie zwykle ma ona około 1-1,5 cm wysokości, ponieważ wolę małe batoniki. Opcjonalnie możemy od razu uformować odpowiednie kształty – ale jest to bardziej czasochłonne i zwykle ilość sztuk wychodzi nam znacznie mniejsza. Niezależnie od obranej metody nasza przekąska musi chłodzić się minimum 1,5-2 godziny w lodówce, by składniki odpowiednio się związały. 

DSC_0012__

Tak przygotowane fit batoniki są gotowe do zjedzenia – ja jednak zwykle pokrywam je jeszcze dodatkowo ekspresową polewą czekoladową. Rozpuszczam w kąpieli wodnej tabliczkę gorzkiej czekolady (minimum 70%) i tworzę na ich powierzchni kakaową, chrupiącą powłokę. Bez niej oczywiście są równie smaczne!

DSC_0035_

A jaki jest Twój sprawdzony ulubiony przepis na fit batoniki? Podziel się nim w komentarzach – chętnie przetestuję! Daj też znać, czy moja wersja przypadła Ci do gustu. Jeśli masz ochotę, przygotuj swoją wersję – zrób zdjęcie i oznacz mnie na Instagramie lub Facebooku (@fitnaobcasach, #fitnaobcasach)!

facebooktwitterpinteresttumblr
  • Bardzo ciekawa i na pewno smaczna propozycja :)
  • Sylwia
    Super! Chwilowo nie mogę (dzis 6 dzień diety dr Dąbrowskiej) ale przepis zapiszę i na pewno wypróbuję :)
  • Zrzuć Brzuch
    To jest pomysł :) Kolejna szybka przekąska do zanotowania :)
  • Na pomysł z waflami ryżowymi bym nie wpadła! :) Extra, uwielbiam wafle więc chętnie sobie takie batoniki zrobię :)
  • Milena
    Akurat wafle ryżowe mam w domu. Chętnie sięgnę po ten przepis. Dziękuję.
  • Oneginetatopa
    na obrazku to wyglądają na takie co mają milion kalorii! ciekawa jestem smaku! dzięki za przepis :)
    • A nie mają <3 ja zjadam je bez polewy – mój facet na diecie 3000 kCal chętniej sięga po bogatszą wersję 😉
  • Ciekawy pomysł!
  • wyglądają pysznie :)