Pełnoziarniste placuszki z ricottą (semiwegetariańskie!)



Pełnoziarniste (orkiszowe) placuszki z ricottą to szybki przepis dobry na każdą porę – nie tylko gdy mamy ochotę na coś słodkiego, ale po prostu na zdrowy, zbilansowany posiłek. Wykonanie jest proste, a większość składników każdy z nas zazwyczaj ma już w swojej kuchni.

Porcja na ok. 10-12 średniej wielkości placuszków:

250g sera ricotta
125ml mleka roślinnego (np. owsiane)
125ml mąki pełnoziarnistej orkiszowej (typ 2000)
2 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli

Zaczynamy od przygotowania dwóch misek – do pierwszej oddzielamy białka, które ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. W drugiej umieszczamy serek ricotta, dwa żółtka i wlewamy mleko, a następnie mieszamy. Do masy dodajemy mąkę pełnoziarnistą połączoną z proszkiem do pieczenia. Całość łączymy delikatnie szpatułką, tak by zachować napowietrzoną konsystencję (może przypominać ptasie mleczko).

Tak przygotowaną masę nakładamy porcjami na mocno rozgrzaną patelnię, a następnie smażymy na średniej mocy palnika z obu stron, aż do uzyskania złotego koloru (ok. 2 minuty z każdej strony). W przypadku patelni teflonowej natłuszczanie jej jest zbędne.

Jeszcze ciepłe możemy podawać w ulubiony sposób: z owocami, miodem, masłem orzechowym, domowym dżemem, jogurtem – według uznania, w każdej wersji są po prostu pyszne!

Dajcie znać czy lubicie placuszki serowe i jakie są Wasze ulubione dodatki do nich. Napiszcie w komentarzach czy spróbujecie zrobić placuszki pełnoziarniste z ricottą z mojego przepisu!

(Visited 62 times, 1 visits today)

One Response so far.

  1. Zosia pisze:
    Pyszne te placuszki Ja lubię dodawać do nich borówki amerykańskie

LEAVE A COMMENT