Szybka porada: 3 sposoby na to, aby zacząć pić więcej wody!

water-kitchen-black-design

Z wodą warto mieć dobrą relację nie tylko w upalne dni, kiedy temperatura przekroczy 25 stopni Celsjusza – ale także na co dzień. Przyjmowanie jej w ilości co najmniej 1,5 litra jest wskazane dla każdego, niezależnie od płci czy też masy ciała. Wiele badań klinicznych pokazało, że spożywanie właściwej Dziś w ekspresowym wpisie, chciałabym podpowiedzieć Wam jak przyzwyczaić się do regularnego, a przede wszystkim częstszego picia wody.

1. Miej wodę zawsze pod ręką!

Jeżeli butelka lub dzbanek będzie zawsze znajdować się w zasięgu Twojego wzroku, istnieje olbrzymia szansa że sięgniesz po nią znacznie częściej, niż jeśli stałaby na przykład w kuchni. Warto również zadbać o małą butelkę w samochodzie, torebce, plecaku, a także w pracy – w miejscach, w których najczęściej przebywasz.

2. Dodaj wodzie smaku!

Pokuś się o dodatkowe składniki, jak plasterki cytryny, limonki lub świeże listki mięty. Jeżeli w sezonie letnio-jesiennym przygotowujesz przetwory, zadbaj o zrobienie soku bez dodatku (lub z dodatkiem małej ilości) cukru, który po dodaniu do wody pozwoli nieco oszukać kubki smakowe.

3. Oszukaj wodą żołądek!

Picie wody przed każdą przekąską czy posiłkiem znacznie zmniejszy Twój apetyt i sprawi, że żołądek szybciej się zapełni. Dodatkowo, niezłym trikiem na lato jest picie wody z dużą ilością lodu – przyspiesza ona metabolizm i powoduje znacznie zwiększenie spalania tłuszczów w organizmie.

A jak Wam idzie regularne picie wody? Nie macie z tym problemu, czy raczej musicie się zmuszać do spożywania odpowiedniej jej ilości? Jakie są Wasze sprawdzone sposoby, aby co najmniej 1,5 litra znalazło się w codziennej diecie? Dajcie znać w komentarzach!

facebooktwitterpinteresttumblr
  • Sylwia x
    Ja się przede wszystkim ostatnio zastanawiam czy woda w plastikowych butelkach przypadkiem nie jest szkodliwa i czy niie zdrowsza jest kranówka? Opinie są podzielone i nie mam zdania, a jakie jest Twoje?:)
  • Pierwsza porada najważniejsza! Jeśli woda jest pod ręką to często odruchowo po nią sięgamy, jeśli wody nie ma to po prostu nie pijemy 😉
    • Nie do końca się zgodzę, ponieważ akurat mnie dość często „suszy”, tyle że nie mam w sobie dość motywacji, by ruszyć tyłek z krzesła i samemu sobie coś przygotować 😀
  • dla mnie pierwszy sposób najlepszy. skoro już jest pod ręką to odruchowo piję 😉
  • czystej wody tyle nie wypijam. piję około 0,5 wody dziennie, a resztę w herbacie i kawie :)
    • Ja wypijam codziennie 4 kubki ciepłego picia (kawa, herbata) w pracy (ok. 360 ml każdy) + do tego często wodę, niesłodzone kompoty – tylko w taki sposób osiągnęłam wskazywane minimum, ale nie powiem – na początku było ciężko :)