10 sposobów na zmniejszenie stresu bez użycia farmaceutyków.

fashion-person-woman-hand

Stres w codziennym życiu może pochodzić z różnych źródeł – gdyż żyjemy w świecie, w którym jest on tak naprawdę wszechobecny. Zamiast się jemu poddawać, znajdź sposoby które sprawią, że będzie on działać na Twoją korzyść. Oto kilka sugestii, które pozwalają mi przyjąć takie strategie działania, aby zdenerwowanie i stresujące sytuacje nie wyprowadziło mnie z równowagi. A zatem:

1. Zorganizuj się! 

Dezorganizacja i brak rutyny jest pierwszym i jednym z najbardziej powszechnych czynników wywołujących stres. Wyeliminuj ze swojej codzienności dezorganizację oraz stwórz poczucie kontroli nad tym co Cię otacza.

2. Zachowaj poczucie humoru!

Uśmiech na co dzień i radosne podejście do życia. Śmiech pozwala wyzbyć się negatywnych emocji i uwolnić z wnętrza nagromadzony stres – tworzy on również znacznie mniej zmarszczek niż smutek i zmartwienia.

3. Podejmuj decyzje!

Niezdecydowanie zwiększa stres. Nie bój się podejmowania odważnych decyzji i realizowania się – to cechy dobrych liderów. Niewłaściwe decyzje to nie powód do niezadowolenia, bowiem nie od dziś wiadomo, że najlepiej uczymy się na własnych błędach.

4. Nie wszystko na raz!

Dobrze się sobie przyjrzyj i znajdź w sobie mocne strony. Poświęć czas, aby je rozwijać i pogłębiać – skupiaj się na pojedynczych elementach życia i nie rozpoczynaj kilku większych działań równocześnie. W przeciwnym razie może to poskutkować utratą kontroli i stworzeniem kolejnego źródła stresu.

5. Zaakceptuj to, czego nie możesz zmienić!

Pamiętaj, że możesz zaakceptować to, czego nie możesz zmienić, zmieniając to co możesz. Dokonuj przede wszystkim wyborów, które są realistyczne, a nie poza zasięgiem.

6. Zatrzymaj się i skup się na sobie!

Zwolnij i poświęć trochę czasu, aby rozpoznać najczęstsze przyczyny, które wywołują u Ciebie stres. Wyeliminuj złe nawyki, nie przenoś problemów np. z pracy do życia prywatnego, wysypiaj się – a z pewnością będziesz łatwiej przechodzić nerwowe sytuacje.

7. Pozwól sobie na margines niepewności!

Postaw na naturalną, wrodzoną zdolność radzenia sobie z tym, co nieoczekiwane. Uporanie się z problemami zwykle wymaga czasu – jest on potrzebny, aby dostrzec kryzys i podjąć odpowiednie kroki w celu jego zwalczenia. Przejmowanie się „na zapas” nie ma najmniejszego sensu.

8. Ostrożnie wybieraj przyjaciół!

Otaczanie się właściwymi ludźmi może być kluczowe w kwestii redukcji stresu. Powinni oni być dla nas wsparciem, wzmacniać nasze dobre cechy i wspólnie tworzyć innowacyjne rozwiązania w sytuacjach stresowych. 

9. Niech stres będzie Twoim nauczycielem!

W sytuacji stresowej zatrzymaj się i pomyśl, co dobrego może ona ze sobą przynieść i czego dzięki niej możesz się nauczyć. Gdy życie daje Ci cytryny – zrób z nich lemoniadę.

10. Kreuj otoczenie, które redukuje stres!

Kolory ścian, paneli, dywanów czy mebli mogą poprawiać humor i zmniejszyć ryzyko powstania negatywnego nastawienia do świata i ludzi. Chłodne barwy takie jak zielenie i błękity potrafią zmniejszyć stres i stworzyć poczucie dobrego samopoczucia.

A jakie są Wasze metody na radzenie sobie ze stresem? Podzielcie się Waszymi sprawdzonymi sposobami, które ratowały Was z nerwowych sytuacji? Czy Waszym zdaniem zawsze można poradzić sobie w kryzysowej sytuacji bez wsparcia farmaceutyków?

facebooktwitterpinteresttumblr
  • Przyda się, dzięki za porady :)
  • Konsekwencja w podziale zadań i robienie wszystkiego po kolei to chyba klucz do sukcesu. Nie jesteśmy maszynami, żeby robić wszystko na raz i trzeba sobie to uzmysłowić – najpierw skończyć jedno, później zacząć drugie, a jak ktoś nas zawala robotą to zamiast się stresować, wytłumaczyć, że „zrobię to jak skończę inną rzecz, którą właśnie zaczęłam”. U mnie się sprawdza :)
  • mnie przede wszystkim stresują sytuacje, nad którymi nie mam kontroli, np. jak ostatnio poważne problemy zdrowotne w rodzinie.

    w innych sytuacjach zwykle zachowuję spokój, bo myślę, że jakoś to będzie 😉